Tänään sitten oli ensimmäinen RunFit tunti. Toisena vetäjistä oli ylä-asteen terveystiedon ja poikien liikunnanopettaja. Ei tainnu enää minua tunnistaa :D Tunnilla tosiaan siis vedetään 45 minuutin juoksu ja perään 45 minuutin lihaskunto. Alussa käytiin vähän tekeen alkuveryttelyitä, mitä en oikeastaan ikinä tee kotona juostessa, sitten kierrettiin 2,5 km siltojen lenkkiä kolme kertaa. Eka kierros aika rauhallisesti ja toisella kiekalla sai sitte lähteä lujempaan porukkaan jos halusi. 

No tottakai minunki piti lähteä sinne lujempaan porukkaan... Ainoat vauhdikkaan porukan jäsenet oli juuri tämä nuori juokseva liikanopettaja ja maratoneja juokseva nainen. Ensimmäinen vauhdikas kierros mentiin sellasta reilu 10km/h vauhtia ja toisen vauhdikkaan kiekan alussa mulla alkoi jo sen verran hengästyttää, että piti jäädä vähän jälkeen (hidas porukka oli kuitenki varmaan 500m jäljessä silti!). Sain sitten loppuun vedettyä vähän vauhdikkaammin kun olin saanu hengähdettyä, mutta aika koville otti. Sisälle kun pääsin niin tarkistin, että olin juossu melkein koko ajan vauhdikkaassa porukassa 10,3-10,9 km/h! Yleensä mulla on lenkkivauhti 9,3km/h...

exhausted-runner-630x421.jpg

Kunnon lenkin perään oli tosiaan se lihaskunto-osuus. Punnerruksia, askelkyykkyjä, lankkuja ja ojentelua. Vähän alkoi käsiä ja toista reittä kramppaamaan, mutta sarjat sain läpi tehtyä. Kotona vielä odotti koira, jonka kanssa sitten mentiin palauttava rauhallinen kävely-hölkkä-lenkki.